Ahlan Wa Sahlan,Ana Noor Atikah Rozemi...ASSALAMUALAIKUM

Friday, May 4, 2012

KASIH KITA BER'TIGA'...


~✿Moga Kasih Kita Ber'3' Membawa ke Syurga ~ ✿<<

~✿Ayah- Imam yang meneraju keluargaku. Mem'binti'kan diriku, meng'iqamat'kan diriku..terima kasih ayah sudi menjadi teman lelaki untuk anakmu. Rela menghantar anakmu kemana-mana asalkan anakmu terdidik didepan mata. Ayah..dikaulah satu-satunya lelaki yang paling setia pernah ku jumpa...benar seorang ayah tidak mudah menzahirkan kasihnya cukuplah anak itu memahami pengorbanannya. Tanpamu, siapalah yang akan me'wali'kan pernikahanku..dan tanpamu mana mungkin aku lahir dari rahim ibuku.

~✿Ibu-Kasih sayang dan pengorbanan ibu tak terungkap oleh kata-kata. Mulia sungguh kedudukanmu. Mana ada manusia mampu membusung beban dalam 9 bulan. Mana ada manusia cekal melalui fasa maut melahirkan anak dari rahim. Mana ada manusia sanggup bertahan malam suntuk melayan tangisan anak-anak kecil. Mana ada manusia mampu menahan kesakitan memceraikan susu badan untuk anak. Mana ada manusia mampu bersabar menghadapi kedegilan anak-anak. Setiap patah yang keluar dari bicaramu bukanlah leteran tapi adalah bait-bait mutiara. Ibu memang tegas mendidik anak.Tahniah..atas kesungguhanmu mendidik anak, lihat anak mu kini menjadi 'ORANG'.

 Ayah..ibu..kasih kalian, keredhaan kalian yang akan membawaku ke syurga. Allah SWT telah mengakui keagungan kalian.


 "Allah telah menetapkan agar kalian tidak beribadah selain kepada-Nya; dan hendaklah kalian berbakti kepada kedua ibubapa". (Al-Isra' :23)


 “Sesiapa berbakti kepada ibu bapanya maka kebahagiaanlah habuannya dan Allah akan memanjangkan (pula) umurnya.” (Hadis riwayat Abu Ya’la, at-Thabrani, as-Syaibani dan al-Hakim)

 Andai diri ini..secara tidak lansung menyakitkan kalian, ampunkanlah kerana keredhaan kalian yang mengizinkan ku melangkah ke syurga. Takutnya..ibu ayah, jika anakmu berdepan maut sebelum peroleh keredhaan dari ibu dan ayah.

 "Keredhaan Allah bergantung pada keredhaan kedua ibubapa.Kemurkaan Allah bergantung pada kemurkaan ibubapa." (HR.BUKHARI DAN MUSLIM) 

 “Dua kejahatan yang disegerakan balasan di dunia adalah zina dan menderhaka kepada dua ibu bapa.” (Hadis riwayat at-Tirmizi) 

 Rasulullah s.a.w bersabda : "Barangsiapa ketika paginya mendapat keredhaan ibu bapa, nescaya dibukakan semua pintu syurga. Sebaliknya jika ketika pagi lagi sudah menyakiti hati ibu bapa. Nescaya akan dimasukkan ke dalam neraka." Nauzubillah..Ibu ayah, moga Allah lindungi anakmu.

 Ibu, ayah.. adik ingat lagi masa adik kecil, tangan-tangan ini pernah bersatu. Tangan-tangan inilah yang membelai adik dengan penuh kasih sayang. Adik ingat lagi..dan kini adik nak tangan-tangan ini bersatu kembali. Adik nak gengam tangan ibu dan ayah, bersama-sama kita menuju syurga ilahi. InshaAllah.. ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...