Ahlan Wa Sahlan,Ana Noor Atikah Rozemi...ASSALAMUALAIKUM

Monday, August 6, 2012

Wahai anak Adam..bacalah.. kenapa aku menolak keras cinta dusta.

Kenapa aku menolak keras cinta dusta? Kenapa aku nekad menolak segala permintaan hati mana-mana lelaki? Biarlah hati aku membicarakan sebab-sebabnya di atas perbuatanku sebelum-sebelum ini. Berdasarkan prinsip dan fatwa hati aku.. aku menolak cinta yang tidak halal buatku.

1) Aka tak nak jadi mcm perempuan nie..
“Dan janganlah kamu seperti perempuan yang meng­uraikan benangnya yang su­dah dipintal dengan kuat men­jadi bercerai-berai kembali…”(An-Nahl ayat 92)

2)Aka takut..bila berharap.
“Boleh jadi kamu mencintai sesuatu padahal se­suatu itu amat buruk bagimu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal itu amat baik bagimu. Kamu tidak menge­tahui sedangkan Allah Maha Mengetahui” (QS. 2:216)

3)Aka sayangkan agama aku..Dia dekat dgn aku. Jomlah.. kita kejar cinta Dia dulu!
"Dan apabila hambaKu bertanya tentang Aku, maka jawablah bahawa Aku dekat. Aku mengabulkan doa orang-orang yang berdoa kepadaKu.. “(QS. 2:186)

4)Aku yakin ketetapan Allah untuk aku. Banyakkan bersabar dan bermujahadah!
Bukankah Rasul pun telah bersabda:
“Ketika di­tiupkan ruh pada anak manu­sia tatkala ia masih di dalam perut ibunya sudah ditetap­kan ajalnya, rezekinya, jodohnya dan celaka atau bahagianya di akhirat”. Jadi..
“Dan jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya yang demikian itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyu’, iaitu orang-orang yang meyakini bahawa mereka akan menemui Rabbnya, dan mereka akan kembali padaNya”. (Surah Al-Baqarah:45)

Wahai anak Adam..hati ini milik Allah. Jadi biarlah hati nie berserah dulu pada Allah. Jangan kalian musnahkan  iman dan agama aku dengan tawaran cinta-cinta kalian yang tidak halal untuk-ku. Rebutlah untuk menjadi kekasih Dia. Persiapkan masa depan kalian, mental dan spiritual kalian dengan ilmu sebelum kalian bermain dengan kata-kata cinta. Setelah segala-galanya tersedia, sambutlah ia dengan cara-cara yang diredhai Allah.
Syukran..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...